In de huidige samenleving neemt de concurrentie op het internet behoorlijk toe. Door de lage toetredingsdrempel is het gemakkelijk om als verkoper te starten, waardoor de concurrentie in korte tijd enorm is gestegen. Hierdoor is het van belang goed in te spelen op de wensen van de consumenten om de verkoopresultaten te behouden. Het is uiteraard mogelijk dat trouwe klanten op termijn zullen overstappen naar een concurrent, om welke reden dan ook. Om te voorkomen dat een groot aandeel van de klanten zal overstappen, is het belangrijk om op ieder vlak rekening te houden met de wensen van de klanten, vooral bij de website kan een aanpassing grote invloed hebben. Website van grote invloed Tegenwoordig neemt het online verkeer vrijwel dagelijks toe. Voor ondernemers kan het internet, door deze eigenschap, enorm winstgevend zijn. Hierbij legt een sterke website de basis. Dankzij een website is het als klant mogelijk om aankopen te doen vanuit eigen woning, waardoor het gemak centraal staat. Om klanten naar jouw website te trekken, kunnen onderstaande tips helpen. Herkenning Bezoekers zullen de website van links naar rechts bewonderen, waardoor het logo vaak als eerst opgemerkt wordt. Indien het logo duidelijk en vaak naar voren komt op de website, zullen nieuwe bezoekers het bedrijf ‘leren kennen’. Door een logo creëer je als bedrijf een herkenningspunt, waaraan bezoekers het bedrijf zullen onthouden. Een front-end developer kan helpen om de website herkenbaar en aantrekkelijk te maken. Een programmeur inhuren kan erg gunstig zijn om in de toekomst meer bezoekers te krijgen. Duidelijke ‘call to action’ Bezoekers vinden duidelijkheid prettig. Indien de stappen die gemaakt moeten worden niet duidelijk zijn, zullen bezoekers vaak op zoek gaan naar een andere website. Als bedrijf wil je vaak een product of dienst aanbieden, waardoor het belangrijk is om de betaling duidelijk aan te geven. Bij de verkoop kan een stappenplan bovenaan, bij de betaling, helpen om duidelijkheid te creëren, waardoor klanten tevreden blijven. Contactgegevens duidelijk Klanten zullen enkel een aankoop doen als zij vertrouwen hebben in het betreffende bedrijf. Het vertrouwen kun je, als bedrijf, al snel winnen door op de website de contactgegevens te benoemen. Hierdoor is het voor de klant duidelijk dat het bedrijf openstaat voor een mogelijke vraag, klacht of opmerking en voelen ze zich vrij om contact te leggen met het bedrijf. |
http://kojac.nl |