De administratie binnen uw bedrijf, wat is dat vaak een enorme klus. Wanneer u begint als ZZP’er of eenmanszaak heeft u meestal nog geen administratieve werknemers in dienst. U moet dan zelf deze administratie regelen en wat is dat een klus. Er moet namelijk elke dag of elke week bijgehouden worden welke kosten er worden gemaakt. Facturen moeten naar klanten worden gestuurd, maar u moet ook zelf een administratie bijhouden voor de voorraad en inkomsten en belastingen natuurlijk. Kortom een enorme taak die vaak onderschat wordt door beginnende ondernemers.

We zien daarom heel vaak dat bedrijven die net wat groter worden werknemers in dienst nemen voor de administratie. Deze werknemers regelen dan de administratie, maar ook al is dit meestal hun expertise. Er zijn gewoon weg vele taken die moeten worden uitgevoerd. Hoe groter het bedrijf en hoe meer het aantal opdrachten des te meer moet er ook aan de administratie worden gewerkt. Klanten moeten namelijk zo snel mogelijk een factuur ontvangen zodat ze deze ook zo snel mogelijk kunnen betalen. Daarnaast is de salarisverwerking vaak ook een enorme taak. De werknemers moeten maandelijks betaald worden, soms zelfs wekelijks. Daarbij moet er goed gekeken worden naar het aantal uren, regelgevingen en ga zo maar door. Het is dus niet een standaard kostenpost die elke maand kan worden betaald. Bij de meeste bedrijven is deze kostenpost namelijk variabel. Veel bedrijven hebben namelijk parttime werknemers of werknemers met een 0uren contract in dienst.

In de administratie is het belangrijk dat er gewerkt kan worden met een goed systeem waarin kosten en salarissen makkelijk verwerkt kunnen worden. Er zijn hiervoor vele software beschikbaar. Een bedrijf die deze software aanbied is CBBS. U kunt hen ook om hulp vragen wanneer u de administratie intern niet rond krijgt. Een goede software zorgt voor een gemakkelijke en snelle administratie.

http://www.cbbs.nl

Comments are closed.