Neophema werkgroep
Image default
Aanbiedingen

Hoe organiseer je een gala in je eigen huis?

Heb je op nieuwjaarsdag nog niks gepland staan, maar heb je ook geen zin om thuis op de bank te zitten? Ga dan naar een gala bij jou in de buurt of misschien nog leuker: organiseer een gala bij jou thuis. Nodig je vrienden en familie uit voor een nieuwjaarsborrel en bespreek samen de leuke momenten die jullie in het afgelopen jaar hebben meegemaakt. In deze blogs geven wij jou drie tips waar je aan moet denken bij het organiseren van een gala.

 

Uitnodiging

Zodra je zeker weet dat je op nieuwjaarsdag thuis een gala gaat organiseren, is het belangrijk dat je je vrienden en familie gaat uitnodigen. Je wilt natuurlijk wel dat iedereen ook kan. Begin daarom ruim van tevoren. Tegenwoordig kun je online hele leuke uitnodigingen maken met behulp van leuke foto´s en stickers in het thema dat jij hebt gekozen. Maar vergeet de volgende punten niet te vermelden op de uitnodiging: locatie, datum, tijdstip en thema. 

 

Aankleding

Voordat je begint met de aankleding van je ruimte is het handig om de ruimte eerst in te delen. Wil je namelijk een diner organiseren of een feestje waar iedereen kan dansen. Dan weet je ook of je gebruik wilt maken van statafels of van normale tafels met stoelen. Wanneer je dit hebt besloten, kun je beginnen met de aankleding. Wil je gebruik maken van een bepaald thema, zoals goud en zwart of glitter? Laat dit thema dan ook terugkomen in de versiering. Denk hierbij aan ballonnen, slingers en eventuele posters of schilderijen.

 

Daarnaast kun je de tafels ook alvast aankleden door bordjes, schaaltjes en bekers in de kleuren van het thema te kopen. Tijdens een gala wordt er wel veel champagne gedronken, dus denk eraan dat je champagne glazen koopt. Wanneer je nog niet precies weet hoeveel mensen er op het gala komen, kun je ervoor kiezen om Disposable Champagneglazen te kopen. Deze kun je namelijk makkelijk bewaren voor andere gelegenheid. 

 

Entertainment

Wanneer je een gala organiseert, is het wel net zo leuk dat er ook een beetje muziek aanwezig is. Zo geef je je gasten ook de kans om een dansje te wagen wanneer zij daar zin in hebben. Let hierbij wel goed op de leeftijd van jouw gasten, zodat je niet de verkeerde muziek gaat draaien. Je kunt ervoor kiezen om een dj of een zanger in te huren, maar je kunt natuurlijk ook zelf een playlist maken. 

 

https://disposabledirect.nl/