Kennismaken met de Cultuurdag

Veel docenten op de middelbare school zullen nog niet bekend zijn met de Cultuurdag, langzamerhand wordt het een steeds meer bekende term. Hetzelfde geld voor leerlingen, hoe meer Cultuurdagen er opduiken hoe meer leerlingen weten wat een Cultuurdag is. De Cultuurdag is een georganiseerd evenement, gevuld met leuke en leerzame workshops waar de leerlingen zich voor kunnen inschrijven. Zo’n Cultuurdag organiseert een school vaak niet zelf, dit laten ze doen door bedrijven die precies weten hoe dit moet. Zo’n bedrijf is Kleinkunstig, een organisatie die al jaren lang Cultuurdagen organiseert op middelbare scholen door heel Nederland. 

Kleinkunstig staat bekend om de kwaliteit die zij waarborgen rondom hun workshops, Kleinkunstig werkt alleen samen met de beste workshopdocenten die een talent hebben voor het geven van workshops. Al meer dan 200 docenten zijn aangesloten bij Kleinkunstig, dat betekend dat het aanbod van Kleinkunstig ook ontzettend breed is. Elke docent specialiseert zich in haar eigen discipline, hier geeft zij workshops in namens Kleinkunstig. Zo’n Cultuurdag organiseren kan veel tijd kosten, gelukkig neemt Kleinkunstig de volledige organisatie van een Cultuurdag op zich. Als een geoliede machine organiseert Kleinkunstig de beste Cultuurdag op maat. 

Muziek Cultuurdag

De inhoud van de Cultuurdag wordt bepaald door de middelbare school, het verschilt namelijk regelmatig welke leerdoelen de scholen willen bereiken. Een leuk voorbeeld hiervan is een Cultuurdag die zich richt op muziek, tijdens deze dag leren de leerlingen van een middelbare school kennismaken met muziek van a tot z. 

Tijdens de Cultuurdag die zich richt op muziek doorlopen de leerlingen het volledige proces van muziek bedenken en maken, de leerlingen krijgen die dag de handvatten mee die ze nodig hebben om zelfstandig aan de slag te kunnen gaan met het maken van muziek. Klinkt zo’n Cultuurdag nou leuk voor uw school? Neem contact op met Kleinkunstig, zij helpen u graag verder 

https://kleinkunstig.nl

Comments are closed.